Lai sasniegtu potenciālos darbiniekus, vispirms izpētiet viņu vajadzības, vērtības, ikdienu. Šī analīze palīdzēs efektīvāk novadīt katru no piesaistes un atlases posmiem.
Kandidātu uzrunāšanas posmā tas ļaus noformulēt vēstījumu kandidāta valodā - izveidot piemērotāko vakances sludinājuma tekstu, vizuālo noformējumu un izvēlēties komunikācijas kanālu. Šo aspektu kā vienu no iemesliem veiksmīgai darbinieku piesaistes kampaņai minēja Lidl Latvija pārstāves.
Pārrunu posmā iedziļināšanās pretendenta vajadzībās un motivācijā ļauj uzņēmumam pielāgot darba piedāvājumu konkrētam kandidātam. Kā minēja ERDA pārstāve, pamatā kandidātam var būt trīs iemesli pieņemt jūsu darba piedāvājumu - lielāks atalgojums, izaugsmes iespējas, labvēlīga darba vide un autonomija.