Kā apgūt darba devēja zīmola stāstniecības mākslu

Spēcīgs darba devēja zīmols ir svarīgs jebkuras
talantu piesaistes stratēģijas elements
Veidojot tādu sava uzņēmuma tēlu, kas atspoguļo to kā ļoti vēlamu darba vietu, un papildinot to vēl ar spēcīgu kandidātu pieredzes stāstiem, jūs varēsit piesaistīt un iegūt labākos talantus. Galvenā šī procesa sastāvdaļa ir jūsu darba devēja zīmola stāstniecība un jūsu spēja radīt saistošu saturu, kas veicina ilgstošu interesi par jūsu uzņēmumu.
Šajā rakstā mēs iedziļināsimies dažādās darba devēja zīmola stāstniecības tehnikās un stratēģijās, kuras varat izmantot, lai izveidotu vēlamo sava uzņēmuma tēlu. Pēc raksta izlasīšanas jums vajadzētu jau justies spējīgam izstāstīt sava zīmola stāstu jaunajiem kandidātiem un būt pārliecinātam, ka jūsu uzņēmums ir izdarījis labāko, ko spēj.
Ķersimies klāt!
Kas ir darba devēja zīmola veidošana?
Pirms ķeramies pie stāstniecības metodēm un stratēģijām, nedaudz atkāpsimies atpakaļ un īsi atgādināsim par darba devēja zīmola veidošanu. Lai gan darba devēja zīmola stāstniecība ir daļa no darba devēja zīmola veidošanas, tās tomēr ir divas atsevišķas lietas. Darba devēja zīmola stāstniecība ir stratēģija, kas tiek izmantota, lai nodrošinātu spēcīga un skaidra darba devēja zīmola izveidi.
Vai esat ievērojis, ka daži uzņēmumi ir īsti talantu magnēti? Tiklīdz klajā tiek laists kāds viņu darba piedāvājums, izmantojot viņu izvēlēto mārketinga metodi — no sociālajiem medijiem līdz darba piedāvājumiem viņu pašu tīmekļvietnē, - viņi saņem pieteikumus no labākajiem talantiem, pat īpaši nepūloties. Jūs noteikti varat saderēt, ka tas notiek arī ar dažiem no jūsu konkurentiem.
Bieži vien tas ir tāpēc, ka viņiem ir izveidota spēcīga darba devēja zīmola veidošanas stratēģija, kas palīdz viņiem pielikt visas pūles un padara viņus pievilcīgus labākajiem pretendentiem.

Tātad, kas īsti ir darba devēja zīmola veidošana?

Darba devēja zīmola veidošana lielos vilcienos attiecas uz jūsu uzņēmuma kā darba vietas reputāciju. Tai ir divas formas:

  • tas, kā citi jūs uztver kā darba devēju;
  • kā jūs pasniedzat sevi kā darba devēju.
Īsumā - darba devēja zīmola veidošana ir jūsu kā darba vietas reputācija un tēls. To veido gan jūsu darbinieku uzskati par jums kā darba devēju, gan tas, kā kandidāti jūs redz kā potenciālu darba vietu, un tas, kādu vēstījumu vai stāstu jūs par sevi stāstāt sabiedrībai.
Šo stāstu veido šādi faktori:

Personība
Balss un attieksme
Misija
Vērtības
Pieredze
Darba devēja zīmols tiek gan veidots, gan iegūts, pamatojoties uz jūsu ieviestajām stratēģijām, vēstījumiem un iekšējiem procesiem. Jūsu kā darba devēja zīmolu veido gan tas, kā jūs runājat ar pretendentiem un izturaties pret darbiniekiem, gan tas, ko viņi stāsta par jums.

Tātad galu galā darba devēja zīmola stāstniecība ir tas saturs un informācija, ko izmantojat sava darba devēja zīmola tēla veidošanai. Tas prasa uzmanīgi veidotu zīmola vēstījumu, autentisku stāstu, spēcīgu kandidātu pieredzes un uzticamas komunikācijas kokteili.

Kopā šīs sastāvdaļas sniedz detalizētu stāstu par jūsu zīmolu.
Tagad, kad esam ieguvuši pamatinformāciju par to, kas ir darba devēja zīmola veidošana, apskatīsim, kāpēc šīs darbības ir tik svarīgas.



Darba devēja zīmola veidošanas metodes un stratēģija

Stāstniecība ir viena no galvenajām darba devēja zīmola veidošanas metodēm, kas pievērš izcilāko talantu uzmanību. Kā cilvēki mēs vislabāk reaģējam uz stāstiem. Kopš bērnības mēs esam mācīti par varoņiem spriest no stāstiem. Tas attiecas arī uz zīmoliem.

Ir daudzas citas darba devēja zīmola veidošanas metodes, kas palīdz radīt spēcīgu iespaidu par jūsu uzņēmumu, tomēr stāstu stāstīšana ir visefektīvākā.

Ņemot to vērā, mēs – "Recruitee", uzskatām, ka šai konkrētajai tehnikai varam veltīt veselu rakstu. Tāpēc šajā rakstā ir pilnībā izskaidrota darba devēja zīmola veidošanas tehnika, izmantojot stāstniecību.
Kāpēc darba devēja zīmola stāstniecība ir tik svarīga?
Stāstu stāstīšana ir viens no spēcīgākajiem un efektīvākajiem paņēmieniem, ko uzņēmums var izmantot sava zīmola attīstīšanai un demonstrēšanai.

Noslīpēti vēstījumi un spoži attēli parasti ir tikai zīmola komunikācijas sākumpunkts, it īpaši personālatlases jomā. Nepārprotiet mūs – mēs nesakām, ka dizains nav svarīgs. Tas ir būtisks. Bet ir vēl daudz kā cita, kas pārspēj vienkārši solīdu tēlu. Dizains aizķer un piesaista, taču stāsts palīdz pievērsties rūpīgāk. Tas, kas patiesi "pārdod" jūsu uzņēmumu kā vēlamu darba vietu, ir aiz šī vēstījuma esošie detalizētie un īstie stāsti.

Bet kādas priekšrocības sniedz darba devēja zīmola stāstniecības māksla? Kāpēc tam ir vērts tērēt laiku? Spēcīgas darba devēja zīmola stāstniecības stratēģijas izveidei un īstenošanai ir daudz priekšrocību, tostarp:

  • piesaista nākotnes talantu uzmanību un iedvesmo viņus strādāt jūsu organizācijā,
  • arī pasīvo kandidātu prātā tā iesēj domu par to, ka esat lieliska darba vieta,
  • tā atšķir jūs no citiem jūsu tirgus segmenta darba devējiem ar ļoti unikālu saturu un stāstiem,
  • tā parāda labākajiem, pieprasītākajiem talantiem, kāpēc jūs esat viņiem piemērotāks par kādu jūsu tuvāko konkurentu,
  • tā rada uzņēmumam skaidru vīziju, mērķi un misiju,
  • tā piesaista līdzīgi domājošus kandidātus, kuri jūt saikni ar jūsu stāstītajiem stāstiem,
  • tā rada paaugstinātu pieprasījumu un interesi par jūsu vakancēm, neprasot meklēt jaunus talantus un aktīvi iesaistīties to piesaistē,
  • tā sniedz īstus darbinieku stāstus, atklājot reālus piemērus par to, kā ir strādāt jūsu uzņēmumā.
Darba devēju zīmola stāstniecībā tiek dziļi izpētīts un noskaidrots, kas tad padara uzņēmumu autentisku, un tiek izmantoti reālu cilvēku izstāstīti patiesi stāsti, kas atklāj šo uzņēmuma unikālo tēlu. Reālo dzīvesstāstu lasīšana palīdz iedvest uzticību, vienlaikus sajūtot jūsu darba apstākļu vispārējo atmosfēru.

Šo stāstu atrašana un veidošana ir neticami svarīga. Bet tā var būt arī salīdzinoši sarežģīta. Lai atrastu un izveidotu šos pārliecinošos stāstus, jums ir nepieciešami šim darbam piemēroti cilvēki un pareizā zīmola stāstniecības stratēģija.

Jūsu stāstiem ir jāparāda jūsu uzņēmums kā varonis, atklājot dažas no priekšrocībām, kas kandidātiem ir pieejamas, ja viņi piesakās darbā un gūst panākumus.

Piemēram, iespējams, kāds no jūsu darbiniekiem ir cīnījies ar veselības problēmām un savā iepriekšējā darbavietā nav saņēmis atbalstu. Šis darbinieks varētu pastāstīt savu stāstu, pozicionējot jūsu uzņēmumu kā varoni, kurš piedāvājis privātu medicīnisko aprūpi un elastīgu darba laiku. Šis stāsts būs īpaši aizkustinošs un radīs rezonansi ar tiem darba meklētājiem, kam šāds ieguvums ir prioritāte.
Raksta autors
Recruitee