Vadītāji gandrīz intuitiīvi saprot - lai nodrošinātu veiksmīgu komandas kopdarbību, nepieciešams pareizais zināšanu, pieredzes un personību "maisījums".
Kā vadītājam ir svarīgi pazīt cilvēkus, ar ko strādājat. Spēcīgas un uzticamas attiecības noved pie spēcīgām un uzticamām komandām, kas tālāk virza spēcīgu un uzticamu uzņēmumu. Taču iepazīt "savus cilvēkus" nenozīmē tikai uzzināt, kas ir viņu iecienītākīe TV raidījumi un kā sauc viņu bērnus. Tas ir virspusēji. Lai veiksmīgi vadītu savu komandu, jums jāpazīst savu darbinieku personības un motīvi, kas ietekmē viņu lēmumus.
Lūk, neliels ieskats SmartHR semināra "Komanda un personība" dalībnieku profilā - auditorijā, kas, līdzīgi pasaules tendencēm, arvien vairāk apzinās HR nozares jauno lomu stratēģiskā biznesa attīstībā. Uzreiz jāatzīmē, ka vairāk nekā puse decembra semināru dalībnieku apmeklēja SmartHR pirmo reizi (56,6%), atlikušie dalībnieki bijuši vai nu vairāk pa vienu reizi (22,6%) mūsu semināros vai arī tiem jau ir iegādāts abonements (20,8%).
Aktuālākie jautājumi arvien saglabājas nemainīgi. Komandu attīstība, motivācija un iesaiste, darbinieku piesaiste ir karstākie temati semināra dalībniekiem un viņu pārstāvētajām organizācijām, starp kurām lielākoties gan bija lieli (35,9%) uzņēmumi, tomēr neizpalika arī mikro (26,4%), mazie (24,5%) un vidējie (13,2%) uzņēmumi.
Darbinieku vidējais vecums šajās organizācijās lielākoties ir 34-44 gadi (55,8%) un 26-33 gadi (36,5%). Retāk darbinieki ir vecākās (7,7%) paaudzes pārstāvji.
Apgalvojumam "uzņēmumam jāiesaistās darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā" absolūtu atbalstu izrādīja lielākais vairākums dalībnieku (87,7%).
Atlikušie dalībnieki vai nu atbalstīja viedokli, ka katram darbiniekam pašam ir jācīnās par savu izaugsmi (5,3%), vai nu nebija pārliecināti, kā atbildība ir individuālā izaugsme, (5,5%) vai arī viņiem šajā jautājumā nebija viedokļa (1,7%).
Apgalvojumam, kas skāra komandas un līderības attīstību, auditorijā tik viennozīmīgas atbildes nebija. Jautāti vai dalībnieki uzskata, ka pārstāvētajos uzņēmumos "ir izcilas komandu attīstības un līderības programmas", ceturtā daļa dalībnieku tam kategoriski nepiekrita (24,6%). Divām trešdaļām dalībnieku bija mērenāks viedoklis - gandrīz puse drīzāk nepiekrita (42,1%) un mazliet mazāk par ceturto daļu drīzāk tam piekrita (21,1%). Mēs priecājamies, ka uz semināru bija ieradušies arī dalībnieki, kuri uzskata, ka pārstāvētajā uzņēmumā tiešām ir izcilas komandu attīstības un līderības programmas (12,2%).
Cik tad ilgs laiks nepieciešams, lai izveidotu izcilu komandu? Aptuveni gadam vai mazāk. Vismaz tā uzskata turpat trīs ceturtdaļas dalībnieku (73,2%). Šim viedoklim gan nepiekrīt Antra Zālīte, semināra pirmās daļas noslēdzošā spīkere, un vēl daļa semināra dalībnieku (28,8%). Viņuprāt, šim darbam nepieciešams vismaz gads. Vai vairāk - ievērojami vairāk.
Ilze Indrēvica, uzsākot savu prezentāciju, norādīja, ka auditorijas priekšā nejūtas kā eksperts: "Es šos cilvēkus pati uzskatu par profesionāļiem savā jomā." Tāpēc arī pēc iegūtajiem rezultātiem jāsecina, ka dalībniekiem ne tikai šajā, bet arī citos semināros, ir iespēja uzzināt ne tikai par aicināto lektoru, bet arī vienam par otra pieredzi.