II DAĻA
Personālvadības prasmes
101 ieteikums efektīvākais personāla vadībai
Oriģinālraksta autors: Jānis Dubinsksis (CakeHR)
Ar šo rakstu turpinu pagājušajā gadā iesākto rakstu sēriju (3.daļās) par personāla vadībā aktuālām un nozīmīgām prasmēm. Pirmā daļa atrodama šeit.

Pateicoties lasītāju ieteikumiem, esmu iekļāvis arī vairākas papildus tēmas, piemēram, par HR lomu organizācijas kultūras veidošanā un prasmi pateikt NĒ.
#34 Organizācijas kultūra
Personālvadībai ir būtiska loma organizācijas kultūras veidošanā, jo tā piedalās dažādos procesos, kas var gan pozitīvi, gan negatīvi ietekmēt darbinieku piesaistīšanu un noturēšanu.

#35: Spēja pateikt NĒ
Lidojuma drošības instrukcijās ir teikts: "skābekli vispirms sev". Svarīgi ir mērķi sasniegt, tomēr tikpat svarīgs ir mērķa sasniegšanas process. Tādēļ, lai Jūsu HR "lidojums" būtu drošs, produktīvs un veselīgs, ļoti svarīgi ir padomāt arī par sevi un savām vajadzībām, kas iekļauj prasmi pateikt NĒ! Par praktiskām pieejām un ieguvumiem robežu noteikšanā un NĒ teikšanā var uzzināt šeit un šeit.

#36: Algu izmaksa
Lai darbinieki saņemtu tieši tik daudz, cik viņiem pienākas, personāla vadītājiem regulāri jāsadarbojas ar kolēģiem, kuri izmaksā darba algas.

Šajā rakstā izpētīts, kā veiksmīgi sadalīt atbildības starp abām pusēm.

#37: Darbinieki ar bērniem
Darbiniekiem ar bērniem ir īpašas priekšrocības. Labklājības ministrijas mājaslapā atradīsi īsu apkopojumu par galvenajām lietām, kas tev būtu jāzina.

#38: Taisnīgums
Šajā CIPD informatīvajā audio blogā uzzināsi daudz jauna par taisnīgumu, jo īpaši, to, kā darba vietā nodrošināt taisnīgu attieksmi pret visiem.

#39: Likumdošanas izmaiņas
Nepārtrauktās likumdošanas izmaiņas personālvadībai var sagādāt daudz raižu. Ministru Kabineta mājaslapā var atrast dažādu normatīvo aktu projektus, lai laikus uzzinātu par plānotajām izmaiņām un varētu tām atbilstoši sagatavoties.

#40: Veselības apdrošināšana
Iegādājoties veselības apdrošināšanu, iespējams par salīdzinoši zemām izmaksām motivēt darbiniekus produktivitātes celšanai.

#41: Darba aizsardzība
Ikvienam darbiniekam savā darba vietā jājūtas droši! Ugunsdrošība, telpu temperatūra – tie ir tikai daži no riskiem, kas regulāri jāizvērtē personāla vadītājam, lai varētu izstrādāt stratēģiskus plānus to novēršanai. Uzzini vairāk Darba aizsardzības likumā.

#42: Pieņemšana darbā
Šajā Udemy blogā aprakstīti jaunu darbinieku meklēšanas procesa soļi. Ir pieejami arī daudzi kursi, kas palīdzēs apgūt personālvadībai nepieciešamās prasmes un instrumentus efektīvai jaunu darbinieku pieņemšanai.

#43: Humors
Lai atrisinātu dažas ar personāla vadību saistītas situācijas, personāla vadītājiem noteikti nepieciešama laba humora izjūta! Šeit aprakstītas dažas kuriozas situācijas darba interviju laikā – kā tās atrisinātu tu?

#44: Iztēle
Šajā Metjū Svaiera rakstā atradīsi pāris lieliskus padomus, kā domāt "ārpus rāmjiem", lai atrisinātu nestandarta situācijas darba vidē.

#45: Godīgums
Godīgums un uzticība ir divas pamata vērtības, ko darba devēji meklē savos darbiniekos. Te atradīsi dažādas situācijas, kā šīs vērtības var izpausties darba vietā un kādi ir uzņēmuma ieguvumi, ja personālvadības nodaļa ir atvērta un godīga pret darbiniekiem.

#46: Savstarpējo attiecību prasmes
Personāla vadītājiem jāspēj strādāt ar dažādiem cilvēkiem un personībām, tāpēc noteikti jāattīsta savas attiecību veidošanas prasmes. Vēlies uzzināt, cik spēcīgs esi šajā jomā? Izpildi bezmaksas pašnovērtējuma testu skillsyouneed.com!

#47: Intervēšana
Lai ietaupītu laiku un naudu, vienkārši izmanto pareizās intervēšanas metodes!

#48: Darba apraksti
Pārliecinies, ka esi atbilstoši izstrādājiet darba aprakstus! Internetā pieejamas dažādi noderīgi padomi, kas jāņem vērā, izstrādājot darba aprakstus!

#49: Darba sludinājumi
Nezini, kā uzrakstīt efektīvu darba sludinājumu? Monster piedāvā lieliskus padomus tavam nākamajam darba sludinājumam.

#50: Spēja izvērtēt
Spēt būt neatkarīgam, izsvērt visus risinājumus un pieņemt ētiskus lēmumus – tās ir tikai dažas būtiskas personāla vadītāja prasmes. Vēlies uzzināt vairāk? Ieskaties People Management rakstā!

#51: Darba likums
Svarīgākais likums, kas jāpārzina ikvienam personālvadībā iesaistītajam darbiniekam!

#52: Arodbiedrības
Vai kāds no taviem darbniekiem ir arodbiedrībā? Darba likumā noteiktas īpašas prasības attiecībā uz darbiniekiem, kas ir arodbiedrību biedri.

#53: Darbinieku specializēšana
Strādājot ar tiem projektiem, kuri vislabāk atbilst personas spējām, darbinieki noteikti ir apmierinātāki, un darbs ir produktīvāks.

Šajā rakstā apkopotas darbinieku specializēšanas priekšrocības un trūkumi.

#54: Līderības attīstība
Darbinieku spēks ir uzņēmuma spēks! Personāla vadītājiem jāsadarbojas ar augstākā līmeņa vadītājiem, lai attīstītu darbinieku līderības prasmes.

#55: Personālvadība Eiropā
Šis pētījums atklāj personāla vadības specifiku dažādās Eiropas valstīs.

#56: Sarunu vadība
Sarunām ne tikai var būt liels spēks, bet patiešām patiešām arī ir! Noteikti ir vērts iepazīties kā Lynda aplūko personālvadības sarunu ciklu un iemāca sarunu laikā panākt sev vēlamo rezultātu.

#57: Vadība
Personāla vadība, laika vadība, cilvēku vadība – saraksts ir garš...

#58: Motivācija
Ja vēlies palielināt savu vai savu darbinieku motivāciju, noteikti izmēģini šīs metodes.

#59: Microsoft Office
Šis kurss ļaus iepazīt daudzās Microsoft Office iespējas.

#60: Klausīšanās
Efektīva klausīšanās ir būtiska prasme ikvienam personālvadībā iesaistītajam.

#61: Sadarbības veidošana
Veido kontaktus pārliecinoši, izmantojot šīs sadarbības veidošanas stratēģijas.

#62: Darbinieku dokumentācija
iFinanses piedāvā dažādus aktuālajai likumdošanai atbilstoši izstrādātus darbinieku veidlapu paraugus.

#63: Atbalsts jaunam darbiniekam
Darbinieka pirmais iespaids par uzņēmumu ir ļoti svarīgs, jo tas veicina piederības sajūtu komandai, ietekmē darbinieka sniegumu un apmierinātību turpmākajā darbā. Tādēļ ir svarīgi sniegt efektīvu un visaptverošu atbalstu jaunajiem darbiniekiem, jo īpaši uzsākot darba gaitas.

#64: Mutiskā komunikācija
Šajā rokasgrāmatā iekļautas dažas mutiskās komunikācijas etiķetes metodes.

#65: Ievadīšana darbā
Šajā prezentācijā atradīsi dažādas idejas, kas jāņem vērā, uzsākot darbu ar jaunajiem darbiniekiem.

#66: Novērtēšana
Novērtēšana noteikti palīdz ilgtermiņā paaugstināt efektivitāti. Izvēlies un pamēģini vienu no daudzajām novērtēšanas metodēm. Izcilākie personāla vadītāji darbinieku novērtēšanai izmanto mūsdienīgus personāla vadības novērtēšanas risinājumus, tajā skaitā CakeHR!

Ceru, ka izdevās atrast ko noderīgu! Turpinājums sekos jau pavisam drīz! Izdošanos!
Jānis Dubinskis
Biznesa attīstības vadītājs, CakeHR