Cilvēkresursi kā svarīgs virzītājspēks digitālajā transformācijā
5 noteikumi, kas jāzina katram cilvēkresursu vadītājam
Digitālie panākumi, vai tā būtu pilnīga digitālā transformācija, vai „vienkārši" sociālo mediju pārvaldības izveide, sākas ar atmodas brīdi. Ir 2017. gads: klientu apkalpošanas speciālistus aizstāj tērzētavu roboti, mūrnieki kļūst lieki, ieviešot tādas tehnoloģijas kā SAM, bet Elons Masks nupat nodibinājis uzņēmumu, kas savienos mūsu smadzenes ar datoriem.
Ir laiks mosties, vai ne?
Ikvienam jūsu uzņēmumā būtu jāapzinās šis brīdis. Jums ir jāizveido kopīga pārliecība par gaidāmajām izmaiņām un skaidra vīzija par to, kas būsiet pēc pieciem gadiem. Kā cilvēkresursu vadītājam jums ir jābūt nojausmai, cik dažādi būs cilvēkresursi 2022. gadā.

Kad apzināties šo gaidāmo situāciju, jums ir jāizveido rīcības plāns – jūsu transformācijas stratēģija. Cerams, ka jūsu uzņēmumā tāda jau ir, vai jūs pie tās strādājat. Tādā gadījumā paskatieties uz to, attieciniet to uz savu nodaļu un saprotiet, cik liela nozīme cilvēkresursiem būs tuvāko gadu laikā.

Īsāk sakot, pajautājiet sev: „Kā mēs virzīsimies uz priekšu no 2017. līdz 2022. gadam? Kāda būs mana kā cilvēkresursu vadītāja loma šajā procesā?"
Viens no digitālās transformācijas pamatprincipiem ir pāriet no „digitālās nodaļas", kur ekskluzīvai tirgotāju grupiņai ir iespēja spēlēties ar Facebook, uz integrētu tehnoloģijas lietošanu biznesa mērķu sasniegšanai un kļūšanai par digitālu organizāciju.

Lai to sasniegtu, ļoti svarīgas ir komunikācijas.

Tāpēc jums būtu jāizveido digitālā kultūra, kura tiks balstīta uz „virzītājspēku", „ambīcijām" un „izaicinājumiem", un jāizdrukā tā uz papīra. Tieši tā – uz papīra!

Ir pierādīts, ka mērķu pierakstīšana dod lielāku iespēju tos sasniegt, bet „digitālā manifesta" izdalīšana visiem kolēģiem ļauj jums visiem runāt vienā valodā un cīnīties par kopīgu mērķu sasniegšanu. Tas neattiecas tikai uz uzņēmuma iekšējo vidi. Lepojieties ar to, ko darāt šodien. Parādiet savu rīcību, sasniegumus un neveiksmes ārpasaulei. Tā vietā, lai runas pierādītu darbos, var arī nedaudz vairāk parunāt.

Izveidojiet kultūru, kurā visi jūt spriedzi pozitīvā veidā, kur visi runā vienā valodā un strādā kopīgu mērķu sasniegšanai.

Iesaistiet pilnīgi visus - no augstākajiem līdz zemākajiem amatiem,- jo, kā reiz teica Pīters Drukers: „Stratēģija nav nekas bez kultūras."

Uzņēmumiem trūkst digitālās kompetences. Jā, tieši tā!

Kā cilvēkresursu vadītājam jūsu pienākums ir izglītot sevi, pilnveidot savus tradicionālos kolēģus un pieņemt jaunus digitālā laikmeta cilvēkus.

Jums ir jāzina, ka „sociālā atlase" ir vairāk nekā vienkārši atkārtota LinkedIn InMail ziņojuma nosūtīšana. Kad jūs pēdējo reizi izveidojāt satura filtru digitālo talantu piesaistei?

Jums būs nepieciešami jauni cilvēki ar digitālo kompetenci asinīs. „Digitāls" nenozīmē divdesmitgadniekus ar Instagram kontu. Te ir runa par par 41 gadus vecu mārketinga automātikas pavēlnieci, kura jau ir pārveidojusi sevi jaunajā ērā. Runa nav par vecumu!

Visbeidzot, jums būs jātransformē savi tradicionālie kolēģi (visos uzņēmuma līmeņos). Tā ir jūsu iespēja panākt, ka viņi tuvāko gadu laikā kļūst kompetenti un var pārslēgties uz citu funkciju, kad viņu pašreizējo darbu pārņems robotika.

Jūs varat viņiem palīdzēt, organizējot „iekšējās digitālās nodarbības", kurās viņi var iepazīties ar jaunām lietām, piemēram, Bitcoin vai mākslīgo intelektu, vai „apgriezto mentoringu", kura ietvaros tradicionālie un digitālie darbinieki māca cits citam jaunas prasmes.

Iedvesmojiet, izglītojiet un aktivizējiet savus kolēģus katru dienu un jūs redzēsiet brīnumainas pārvērtības.




Speriet pat vēl vienu soli tālāk. Aktivizējot savus kolēģus, iedrošiniet viņus mēģināt.

Facebook digitālajā manifestā ir rakstīts: „Ātrajiem pieder pasaule. Tie, kuri ātri mācās, ātri arī pilnveidojas."

Ieviesiet domāšanas veidu, ar kuru cilvēki eksperimentē, mēģina un kļūdās bez dārgām sekām. Nevis tāpat vien, bet lai mācītos.

Pārejiet no maksimālas apstiprināšanas uz minimālo dzīvotspēju! Jūsu nākamā „miljardus vērtā" ideja var ienākt prātā ikvienam.

Tāpēc jums ir jāpiešķir pilnvaras cilvēkiem, kuri vēlas padarīt uzņēmumu labāku. Neapslāpējiet entuziasmu, bet izmantojiet dzirksti, lai iekurtu apetītes (vēlmes darīt) ugunskuru visā uzņēmumā.

Vai atceraties Stīvenu Sasonu, kurš izgudroja digitālo fotoaparātu?

Tolaik viņš strādāja Kodak un padalījās ar savu ideju ar priekšniekiem. Baidoties no neparedzamām pārmaiņām, viņi lika viņam paslēpt šo ideju.

Tā vietā, lai dotu Stīvenam zaļo gaismu un paši radītu radikālas pārmaiņas, viņi pieļāva milzīgu kļūdu un paturēja inovāciju pie sevis, kas nesa katastrofāli negatīvas sekas.

Pamaniet cilvēkus ar uzņēmēja tendencēm un piešķiriet viņiem svarīgu lomu savā pārvaldības struktūrā.

AccorHotels pat ir izveidojis „ēnu komisiju" 13 jaunāku, digitāli kompetentu personu sastāvā, kuri var apstrīdēt katru „tradicionālās komitejas" pieņemto lēmumu. Tas viss, lai nepalaistu garām iespējas un dotu zaļo gaismu nākotnes vadītājiem.



Ja jūs neizveidojat lietu, kas var jūs iznīcināt, to noteikti izdarīs kāds cits.

Runājot Pjēra Nanterma (Accenture izpilddirektors) vārdiem:


Digitālā pasaule ir galvenais iemesls, kāpēc puse no Fortune 500 uzņēmumiem kopš 2000. gada ir izzuduši."

Īsumā, 5 noteikumi, kas jāzina katram cilvēkresursu vadītājam:
  • Apgaismojiet sevi

  • Iesaistiet visus

  • Izglītojiet uzņēmumu

  • Iedrošiniet mācīties no kļūdām

  • Pilnvarojiet radikāli

Raksts tapis sadarbībā tulkošanas biroju un rakstisko un mutisko tulkojumu piegādātāju Tulkot.lv