4. Interese par darbinieka spēcīgāko motivāciju
Atbilstoši noskaidrotajam sarunās būs skaidrs, kas jāievēro attiecībā uz konkrēto darbinieku. Ja darbinieka spēcīgākā motivācija ir ģimene, tad jāievēro, ka šim darbiniekam nevajadzētu lūgt strādāt virsstundas. Ja, savukārt, tā ir karjeras izaugsme, darbinieks būs gatavs strādāt vakarus/nedēļas nogales.
5. Personīga pieeja
Darba devējam ir jāspēj pamanīt katra darbinieka stiprās puses, un izmantot tās mērķu sasniegšanā. Ja vadītājs redz, ka darbiniekam patīk un arī labi padodas pārliecināt, aizraut un veidot attiecības ar jauniem klientiem, - šāda veida uzdevumi viņam arī jāuztic. Savukārt, ja darbiniekam nepatīk/nepadodas uzrunāt klientus, tikties ar tiem, jāmeklē alternatīvas - šādi darbinieki nereti daudz labprātāk veido tabulas, pārskatus, noformē dokumentus, raksta ziņas e-pastā. Svarīgi izveidot komandu, kurā katrs no šiem talantiem būtu pārstāvēts, lai katrs darbinieks savā lauciņā dotu maksimālu pievienoto vērtību un justos piepildīts.
6. Ļaut justies atbildīgam
Šobrīd vērojams, ka darbiniekiem tiek dots arvien vairāk atbildības, ko darbinieki arī atzinīgi novērtē. Piem., nodaļas vadītājam uztic noteikt algas darbiniekiem, raudzīties, vai nodaļa nes peļņu vai zaudējumus, - principā, darboties kā atsevišķai biznesa vienībai.
7. Iesaistīt darbinieku
Komunicējot vērtības – ja uzņēmuma vērtības sakritīs ar darbinieka vērtībām, viņš jutīsies daudz vairāk piesaistīts tam. Misijas apziņa darbam, ko dara, ir liels motivators.
Dalīšanās peļņā liek darbiniekiem domāt par visa uzņēmuma kopējā labuma sasniegšanu, nevis tikai sava darba padarīšanu – sākot no tādiem sīkumiem, kā izslēgt gaismu aiz sevis un turpinot ar palīdzību starp struktūrvienībām, lai varētu efektīvāk sasniegt kopējos uzņēmuma mērķus. Augstākā līmeņa vadītājiem nereti piedāvā prēmijas piesaisti uzņēmuma akcijām.