Kā mūsdienu tehnoloģijas izmainīs personālvadības jomu? Kas sagaidāms nākotnē? Kad uzņēmuma vadītāji arvien lielāku uzmanību pievērš tehnoloģiju lomai personālvadības attīstībā, apkalpošanas departamentam jābūt zinošiem un jāorientējas jaunākās tehnoloģijas, kā arī jātiecas iegūt jēgpilnus rezultātus no neskaitāmajiem ikdienā lietotajiem rīkiem.
Četras galvenās tehnoloģiju tendences, kurām ir potenciāls izmainīt personālvadības procesus:
1. Personālvadības analīzes spēks Lai gan ideja veidot spēcīgu talantu vadības stratēģiju, kas balstīta tikai uz objektīviem datiem, varētu šķist vilinoša, uzņēmuma vadītājiem ir jāizvērtē šo datu uzkrāšanas un izmantošanas efektivitāte. Tomēr nevar noliegt, ka personālvadības analīze ar tiem paredzētajiem rīkiem, sistēmām un komandām, lai izprastu cilvēku datus, nākotnē kļūs sabiedrībā plaši izmantota.
Expedite HR Consulting veiktā 150 personālvadības speciālistu aptauja atklāja, ka apmēram 42% uzņēmumu pietrūka pārliecība savām spējām efektīvi interpretēt analīzes datus lēmumu pieņemšanai.
2. Mobile – jaunā personālvadības platforma Līdz ar mobilā telefona kļūšanu par neatņemamu ceļabiedru ikdienas gaitās, lietojumprogrammu un personālvadības sistēmu vidū sāk apsvērt
Mobile-First Workflowlietošanu, kas ļauj darbiniekiem piekļūt uzņēmuma personālvadības aplikācijām, izmantojot viedtālruņus. Viedtālrunis kļūst par galveno saziņas veidu darbiniekiem, un personālvadības departamentam nepieciešams pielāgoties šai tendencei.
Viens no nozīmīgākajiem rādītājiem, kas norāda uz mobilo tehnoloģiju pārākumu, ir
Microsoft Office 365 optimizācija ar
iOS un
Android ierīcēm.
3. Personālvadība "mākonī" Pakalpojumu sniedzēji, kas piedāvā
„mākonī" balstītus personālvadības risinājumus, tirgū bijuši jau kādu laiku. Tomēr pieprasījuma uzliesmojumam pēc mākoņa programmatūrām jāpateicas elastīgajām sadarbības iespējām, lētajiem komplektiem, un lietotājiem draudzīgām priekšrocībām, kas saistītas ar šo aplikāciju lietošanu. Virkne personālvadību iniciatīvu par darbinieku mācībām, iesaistīšanu, darba samaksu, atvaļinājumu un darba attiecību uzsākšanu, tagad pieejamas mākonī.
Nosliecoties par labu „mākoņa" risinājumiem, izvēlies tādus pakalpojumu sniedzējus, kuri piedāvā plašu pakalpojumu klāstu, nozarei atbilstošu pieredzi un pieejamu programmēšanas interfeisu. Šo produktu lietošanai jābūt ne vien iespējām bagātai, bet arī vienkāršai.
Mākoņa galvenā priekšrocība ir laika taupīšana un iespēja apvienot pasaulē izkaisītas komandas, neskatoties uz izaicinājumiem, kas saistīti ar laika joslām un starptautiskām robežām. Uzņēmumiem ir iespēja pārņemt privātas mākoņa aplikācijas, kas veicina darbinieku produktivitāti, piedāvājot aizraujošus atjauninājumus, bet tajā pašā laikā saglabājot drošību, jo par šiem kontiem atbild pats uzņēmums.
4. Sociālo mediju integrācija Personālvadības speciālistiem ir jāprot izmantot tādas sociālo mediju platformas kā
LinkedIn,
Facebook,
Twitter,
Youtube u.c., jo arī vairums darbinieku regulāri izmanto šīs vietnes. Darba attiecību uzsākšanas, darbinieku iesaistīšanas un atgriezeniskās saites vadību var efektīgi pārvaldīt ar šiem līdzekļiem.
Arī tādas aplikācijas kā
Skype,
Google Docs,
Dropbox,
Evernote ir padarījušas virtuālo darba vidi par ļoti ērtu iespēju darbiniekiem. Šī iemesla pēc arī personāla vadītājiem ir jāspēj produktīvi un entuziastiski pielietot sociālos medijus.