Jauno darbinieku onbordings ir stratēģisks process. Tā laikā darbinieks tiek integrēts uzņēmuma kultūrā, iepazīstināts ar uzņēmuma vērtībām un tas saņem visus nepieciešamos rīkus un informāciju, lai kļūtu par vērtīgu uzņēmuma daļu. Jo kvalitātīvāk šis process tiek veikts, jo lielāka iespēja darbiniekiem radīt patiesu piederības izjūtu un noturēt viņus ilgtermiņā. Tomēr, tā kā darba tirgū situācija kļūst arvien saspīlētāka, jāsaprot, ka arī izcili veikts onbordings negarantē darbinieka beztermiņa lojalitāti uzņēmumam, vien t'a pagarināšanu. Darbinieki aiziet neskaitāmu iemeslu dēļ - daži pozitīvu, daži negatīvu. Tāpēc derīgi atcerēties, ka saprātīga darbinieku mainība uzņēmumā ir normāla un no tās nevar izvairīties.
Uzreiz jāatzīmē, ka gandrīz puse novembra semināru dalībnieku apmeklēja SmartHR pirmo reizi (47,7%), atlikušie dalībnieki bijuši vai nu vairāk pa vienu reizi (33,8%) mūsu semināros vai arī tiem jau ir iegādāts abonements (18,5%).
Aktuālāko jautājumu arvien saglabājas gandrīz nemainīgi. Piesaistes un novērtēšanas, motivācijas un iesaistes jautājumi ir karstākie temati semināra dalībniekiem un viņu pārstāvētajām organizācijām, starp kurām lielākoties gan bija lieli (54,4%) uzņēmumi, tomēr neizpalika arī mikro (5,9%), mazie (16,2%) un vidējie (23,5%) uzņēmumi. Šoreiz aktualitātēm pievienojās apmācību un budžetēšanas jautājumi. Savukārt darbinieku novērtēšana un datu analīze ir zaudējuši savu aktualitāti. Vai arī vēl to nav ieguvuši šajā gada posmā.
Darbinieku vidējais vecums šajās organizācijās lielākoties ir 26-33 gadi (47,1%) un 34-44 gadi (44,1%). Retāk darbinieki ir vecākās (7,3%) un jaunākās (1,5%) paaudzes pārstāvji.
Apgalvojumam "manā uzņēmumā onboardings un offboardings ir perfekts" absolūti nepiekrita gandrīz ceturtā daļa dalībnieku (21,9%), gandrīz puse atbildēja atturīgāk, ar "drīzāk nepiekrītu, nekā piekrītu" (42,1%). Atlikušie dalībnieki vai nu drīzāk piekrita šim apgalvojumam (31,5%) vai ari pilnībā piekrita (5,4%). Visas atbildes ir iespēja - vieniem tā ir iespēja augt, citiem - pastātīt par labo praksi citiem un nest to tālāk.
"Vai vadītājiem ir vajadzīgs onboardings?" - "Jā!" (99%). Semināra dalībniekiem par to nebija [gandrīz] nekādu šaubu. Tomēr par to, cik ilgs laiks tam būtu nepieciešams, domas svārstījās. Lielākā daļa uzskata, ka tam jāvelta 1-3 mēneši (42,3%).