Lai saprastu etiķetes piramīdas pamatus, pieminēšu dažus faktus saistībā ar biznesa etiķetes nozīmi šodien:
Etiķete ir cieņas izrādīšana ar savu rīcību un uzvedību. Manieres vai to trūkums pauž mūsu patieso attieksmi pret pārējiem. Laiks un ieinteresētība, ko veltam, lai izrādītu citiem cieņu un respektu, ir ilgtermiņa ieguldījums attiecībās ar apkārtējiem.
Etiķete uzlabo darbinieku attieksmi pret tiešajiem darba pienākumiem. Vai atceries savas karjeras sākumu, kad Tavs priekšnieks vai kolēģis izteica atzinību par kādu veiksmīgi paveiktu darba uzdevumu? Kā tas Tev lika justies? Uzslavas un pozitīvs novērtējums stiprina indivīda pašapziņu, piederības sajūtu kolektīvam, kā rezultātā ieguvējs viennozīmīgi ir arī uzņēmums/ iestāde.
Pieklājība ir lipīga - uzņēmumā pieņemtie uzvedības noteikumi ar laiku pielīp tā darbiniekiem. Tomēr nepietiks tikai ar to, ka uzņēmumā pastāv rakstiski apstiprināti iekšējās kārtības noteikumi vai ētikas kodekss, varbūt pat korporatīvo vērtību preambula. Arī pieaugušie visātrāk piesavinās paradumus, kurus ar piemēru demonstrē apkārtējie un īpaši - priekšniecība. Ja vadītājs etiķetes prasmes uzskata par vērtību, tad var un spēj iedvesmot tās ievērot arī citus.
Etiķetes ievērošana samazina stresu. Piekritīsiet, ka darba dienu pavadīt pilnībā bez stresa ir gandrīz neiedomājami. Tieši stresa situācijas parāda un pierāda vai pieklājīga saskarsme ir kļuvusi par neatņemamu Tavas dzīves un saziņas sastāvdaļu. Pat konflikti un pārpratumi darbā risinās vieglāk un neatstāj ilgu un nepatīkamu pēcgaršu, ja liekam lietā biznesa etiķetes prasmes.
Etiķete palīdz uzlabot uzņēmuma vai iestādes tēlu. Ja tā nopietni padomā, tad katru dienu ikviena uzņēmuma tēls tiek celts vai grauts. Ja uzskatiet, ka es pārspīlēju, padomājiet vēlreiz – uzņēmuma darbinieki pusdienās ar kolēģiem vai vakariņās ar ģimeni pārrunā to, kā viņiem veicas darbā. Klienti par savu apmierinātību ar konkrēto iestādi, preci, pakalpojumu, 24/7 dalās gan reālajā, gan virtuālajā vidē. Ja tiek piedomāts un piestrādāts, lai saskarsme būtu maksimāli patīkama, laipna, pieklājīga, tad uzņēmuma tēls un ienākumi to arī apliecinās.