Personāla vadības, kā jebkuras citas nodaļas, uzdevums uzņēmumā ir uzlabot esošo situāciju, ar savu darbu palielinot uzņēmumu vērtību. Ieviešot inovācijas, ir nepieciešamas investīcijas. Ja investīcijas mārketingā ir vieglāk paskaidrot - ir summa, kuru ieguldot tiek cerēts sasniegt noteiktu palielinājumu ieņēmumos, - tad investīcijas personāla vadībā nav tik viennozīmīgas. Par to, cik lielu ieguvumu dod darbinieku labsajūta, cik lielu labumu sniedz uzņēmuma kultūras attīstīšana vai jaunas darbinieku platformas ieviešana, un vai darbinieku atalgojuma paaugstināšana vai pazemināšana nes ieguldījumu vai zaudējumus uzņēmumā, diskutējām SmartHR jūnija seminārā.
Seminārā bija pārstāvēti uzņēmumi kā no maziem, tā vidējiem un lieliem uzņēmumiem, kas norāda uz tendenci meklēt arvien jaunus rīkus, metodes un risinājumus, kas palīdzēs pamatot ieguldījumu personāla vadībā.
Šī mēneša dalībnieki par aktuālāko jautājumu uzņēmumos min darbinieku piesaisti, kultūras, individuālo un komandas veidošanu un ne tikai iesaistes, bet arī motivācijas veicināšanu. Arī gandrīz mēnesi pēc 25. maija, vispārējās datu aizsardzības regulas jeb GDPR spēkā stāšanās datuma, jautājums par datu aizsardzību arvien nav zaudējis savu aktualitāti.
Interesanti, ka jautājumam, vai personālvadībā būtu jārēķina ROI, gandrīz visi semināra dalībnieki vienprātīgi piekrita, tomēr tikai ceturtdaļa dalībnieku jau veic aptuvenus vai pat precīzus aprēķinus.
Starp lielākajiem, ar personālvadību saistītiem, izdevumiem dalībnieki minēja darbinieku motivēšanu un iesistes veicināšanu, dažādus labumus jeb benefitus, darbinieku apmācības un algas, jaunu sistēmu ieviešanas un uzturēšanas izmaksas un finansiālo ieguldījumu uzņēmuma kultūras veidošanā. Minētajām izmaksām atdeve tiek novērtēta darbinieku produktivitātē - kvalifikācijas un profesionalitātes celšanā, mainības samazināšanā, efektivitātē un kopējā darbinieku iesaistē.